Äventyrare 12–15 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Du blir Äventyrarscout när du blir tolv år. Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Äventyrare direkt.

I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses. Som äventyrarscout får du lära dig något nytt nästan varje dag och i får alla vara med och ta plats. Vi lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan, i Scouterna provar vi på hur det är att göra på riktigt. Tillsammans bestämmer ni vad ni ska göra, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på läger och möta scouter från hela världen.

Äventyrarna har en avdelning som heter Pionjärerna och har möten på tisdagar.

Kontaktuppgiter:

Fredrik Boegård är avdelningsledare för äventyrarna på avdelningen Pionjärerna. Du kan ringa Fredrik på 070-733 70 63 eller skicka ett mejl till fredrik@boegard.se.