Upptäckare 10–12 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

I Scouterna gör du spännande upptäckter varje dag. Upptäckarscout blir man när man är tio år.

Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Upptäckare direkt. I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Som upptäckarscout kommer du lära dig att tillämpa de kunskaper som du lärt dig under spårare. Har du inte gått på spårare är detta inget problem, det finns andra på din avdelning som har gjort detta och som gladeligen hjälper dig så att du snabbt kan komma in i gänget.

Som upptäckarscout får du ta knivbevis, lära dig att surra, och fördjupa dig i de saker vi sysslat med som spårare. Du får som upptäckare tillfälle att följa med på roliga utfärder och du får testa dina kunskaper i distriktstävlan, Björnklon.

Upptäckarna är uppdelade i två avdelningar: Dvärgarna (onsdag) och Jättarna (tisdag).

Kontaktuppgifter:

Carlos Gomez är avdelningsledare för upptäckarna på avdelningen Dvärgarna. Du kan skicka ett mejl till grantiger@hotmail.com.

Gillis Åkesson är avdelningsledare för upptäckarna på avdelningen Jättarna. Du kan ringa Gillis på  070-788 64 78 eller skicka ett mejl till gillis.akesson@telia.com.